Kilka słów o ChTR

Towarzystwo nasze powstało w czerwcu roku 2006. Od dłuższego już czasu nosiliśmy się z zamiarem założenia formalnej grupy, aby móc w ten sposób propagować kolarstwo górskie. Na samym początku postawiliśmy sobie jeden główny cel – organizację maratonu w kolarstwie górskim w Chodzieży. Chcieliśmy, aby w ciągu kilku lat tak rozpropagować tę dyscyplinę, aby zwieńczeniem tego był „nasz” maraton górski. Jak się okazało marzenia się jednak spełniają – nasze spełniło się już w pierwszym roku działania. W 2007 roku władze naszego miasta poprosiły nas, żebyśmy wytyczyli trasę maratonu rowerowego. Na początku nie chcieliśmy w to uwierzyć. Z ochotą wzięliśmy się do pracy. Ale mieliśmy to szczęście, że prezesem naszego towarzystwa w tym okresie był Roman Kołodziejczyk, który jak mało kto zna chodzieskie lasy. Wymyślił taką trasę, że uczestnicy maratonu byli niesamowicie zaskoczeni i zauroczeni. Nie wierzyli, że na terenach nizinnych znajdują się tak wspaniałe górki. Od tego czasu corocznie, przez 5 lat wytyczaliśmy trasę chodzieskiego maratonu. Po pięciu latach przerwy, miasto nasze ponownie postanowiło powrócić do organizacji maratonu. Poza typowo sportowymi wydarzeniami propagujemy spędzanie wolnego czasu na rowerach. W miesiącach letnich organizujemy rajdy rowerowe, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem mieszkańców naszego miasta. Jesteśmy współorganizatorami „Dnia bez samochodu”  odbywającego się w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, inicjujemy szereg działań prozdrowotnych, a ostatnim naszym przedsięwzięciem jest powrót po długoletniej przerwie do organizacji Sztafetowych Biegów Ulicznych dla dzieci i młodzieży w Chodzieży i Radomiu.

Wydarzenia z życia Chtr

Mistrzostwa Wielkopolski w MTB

Zapraszamy wszystkich mieszkańców Chodzieży (i nie tylko) na Mistrzostwa Wielkopolski w MTB, które odbędą się 11 czerwca 2019 r. na terenach wokół Gontyńca. Start w Parku 3 Maja. Pozniżej przedstawiamy plakat imprezy oraz regulamin.

Objazd trasy maratonu

23 kwietnia 2019 r. o godzinie 10:00 Chodzieskie Towarzystwo Rowerowe zaprasza na objazd trasy chodzieskiego maratonu. 11 czerwca na tej trasie zorganizowane będą Mistrzostwa MTB Wielkopolski w maratonie kolarskim. Warto zaznajomić się z trasą maratonu. Zapraszamy wszystkich na objazd. Tempo dostosowane do uczestników.

Rozgrzewka przed zabawą

Punktualnie o 10:30 sprzed pływalni Delfin wyruszyła 17 osobowa grupa członków i sympatyków Chodzieskiego Towarzystwa Rowerowego, aby na sportowo podsumować kończący się rok 2018 oraz przywitać nadchodzący nowy 2019rok. Pogoda sylwestrowa była znakomita – słońce oraz lekki mróz. Wybraliśmy tradycyjną trasę – chorym asfaltem oraz podjazdem Jurego. Jak to zawsze bywa grupa podzieliła się na kilka podgrup, ale wszyscy razem spotkaliśmy się na szczycie. Tam czekały na nas szampany (Picolo), które wcześniej dostarczył tam sam Prezes Łukasz Sędłak. Oczywiście był toast i życzenia jeszcze lepszego Nowego 2019 roku.
Życzymy wszystkim członkom oraz sympatykom kolarstwa spełnienia marzeń, osiągnięcia wymarzonych wyników sportowych, odkrywania nowych tras i bezdroży oraz bezpiecznej jazdy.

Turniej bowlingu na 10 -lecie ChTR

Okazja – 10 lecie powstania Chodzieskiego Towarzystwa Rowerowego
W turnieju wzięło udział ponad 20 uczestników. Oprócz członków ChTR w spotkaniu uczestniczyli – gość specjalny – Burmistrz MIasta Jacek Gursz oraz sponsorzy naszego towarzystwa – Aleksandra i Mariusz Pietruszka reprezentujący firmę OVOC, Dariusz Majchrzak reprezentujący firmę Hydro Projekt oraz Tomasz Jabłoński reprezentujący firmę Miejskie Rowery. Na początku spotkania zaproszeni goście otrzymali specjalnie przygotowane podziękowania i małe słodkości. Równiez najaktywniejsi sportowo członkowie otrzymali podziękowania, a byli nimi – Roman Kołodziejczyk, Bartek Kołodziejczyk, Mateusz Harmatowski i Maciej Chojnacki. Po tych podsumowaniach wzięto kule i … się zaczęło. Wszyscy zostali podzieleni na trzy drużyny. Udało nam się rozegrać 2 pełne rundy. Po zaciętej walce w kategorii kobiet wygrała Kasia Gapińska przed Olą Pietruszką i Olą Szajowską. Natomiast w kategorii mężczyzn bezkonkurencyjny był Łukasz Nochowicz przed Piotrem Witkowskim i Łukaszem Sędłakiem. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że ten turniej był doskonałym pomysłem organizatora – Polskiej marki Belveder.

Dzień bez samochodu

Zapraszamy wszystkich chętnych na ostatni w tym roku rajd rowerowy „Dzień bez samochodu” organizowany w ramach Europejskiej Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Rajd rozpocznie się w niedzielę, 25 września 2018 r, o godzinie 11:00 sprzed pływalni Delfin.

Więcej o Dniu bez samochodu przeczytacie na Wikipedia.org

Zapraszamy także do o przejrzenia plecaków rowerowych polecanych przez ekspertów.